czwartek, 8 września 2016

Programowanie to niezła zabawa.

     
    Poniżej przedstawiona zabawa uczy myślenia, rozwiązywania problemów i pracy w grupie. Polecam, dzieci bawiły się wspaniale.

Klasa została podzielona na dwie grupy. Każda grupa miała za zadanie zrobić z użyciem taśmy klejącej,wg podanego rysunku, pola na posadzce korytarza szkolnego. Następnie za pomocą strzałek mieli zaplanować trasę do skarbu czyli kubka w wybranym kolorze znajdującego się w prawym górnym rogu stworzonych pól. Trasę kodowali na kartkach i należało pamiętać, że trzeba przejść przez pole z kubkiem w kolorze żółtym i zielonym. Grupy wymieniły się miejscami i zakodowaną trasą. Każdy z grupy przechodził trasę wg kodu strzałkowego.
Kubeczki kupiłam w supermarkecie.


pola do gry z taśmy malarskiej

plan drogi do skarbu

planowanie drogi do skarbu (dodatkowe kubeczki na trasie ułożyłam sama)
szukanie skarbu wg planu drużyny przeciwnej

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz